EinStein würfelt nicht!

2 spiller og en spilleplan med 5×5 felter. 1 sekssiddet terning.

Hver spiller har 6 spillesten (kan også være mælkelåg i 2 farver) med tallene 1 til 6. De skal sættes på spillepladens startpositioner (enten det røde felt eller det blå) efter eget valg. Hver spiller har sit eget startområde.

Spillerne kaster skiftevis med terningen. Spillestenen med det kastede tal skal nu flyttes med en position. Brikken skal flyttes lige eller skråt, som angivet på startpositionen. De samme bevægelser gælder for denne spiller på alle felter. Fremmede og egne spillesten kan slås ud.

Har en spiller ikke længere en spillesten med det tal, som blev kastet, må han vælge den næsthøjere eller næstlavere brik. Spilleren må selv vælge mellem de 2 sten. Er kun en spillesten tilbage, må man ikke at slå med terningen. Hvis man gør det alligevel har man tabt spillet.

Vinder: den spiller som først indtager det modsatte hjørnefelt. Hvis en spiller har mistet alle brikker, er spillet også slut.

Strategi: Jo færre spillesten man har på spillebrættet, desto „bevægeligere“ er disse, da flere terningkast må bruges på samme brikker. Derfor kan det være meningsfyldt at slå egne sten fra brættet, for at opnå en højere sandsynlighed for næste træk.